Sunday, February 12, 2012

lesung batu, kau ado?



takdak motip punya post, saja nak showcase menu hari ni.hahahahha

Okay not entirely that I am lazy cook, but to cook and live by myself, sometimes it is a total waste, and you know I am not exactly a big eater. But.....somehow,sometimes...eating out bores the heck out of you.Tak tahan wehh....asyik kedai yang sama, menu yang sama, rega pun sama. Ha ..ha..

So, on the lovely Sunday, after the long beauty nap (tapi kalau nengokkan gaya mangkit pukul berapa dah jadi huduh nap kihkih..ada aku kesah?), I planned my cooking session. I wanted to make ayam goreng cabai banyak minyak. Faveret tau..dah lama plan nak masak ni. Basuh udang, basuh ayam, letak kunyit, potong potong cabai, potong potong bawang, amik blender

ehhhhh....mana blender aku??? Tak guno, spoil betul blender tertinggal kat umah Ina. Terpaksa la bertimpuh ayu mengguna cara tradisional. Apa, ingat rumah I takde lesung batu ke? Tumbuk punya tumbuk, maka jadilah hasil di atas.

Lapaq nasik la pulak.This is why I don't cook often, because I can't resist my own air tangan. Kah kah..perasan melampau. Meh la join kalau tak malu:P

No comments:

the other ramblers

Blog Archive

About Me

My photo
just a normal average jane who loves to sleep n write whatever comes across her mind.

of the gibberish ramblings and the thoughtless thought